Mida
me
lubame?
Ega
midagi
suurt
ja
käegakatsutavat
hoobilt
lubada
ei
saagi,
sest
esiteks
pole
meil
veel
täit
informatsiooni
loodava
ühisvalla
hetkeolukorrast
ning
võimalustest
ja
teiseks
pole
meil
erakondade
moodi
kombeks
jagada
katteta
lubadusi
lihtsalt
selleks,
et
huntide
moel
lambukeste
usaldust
võita.
Aga
üks
on
kindel
–
nii
pole
kunagi,
et
ei
saa
kuidagi.
On
tarvis
vaid
mugavustoonist
välja
tulla
ja
julge
pealehakkamine,
arukus
ning
kannatlikkus
võib veetilga kombel ka kõige kõvemasse kivisse augu uuristada.
Kindlasti
on
tänaseks
suurimaks
probleemiks
Eestimaa
üha
laienev
ääremaastumine,
mis
tänu
praegusele
haldus
-
reformile
seda
olukorda
veelgi
süvendab.
Jah
–
kui
meie
valitsusel
oli
plaanis
Tallinnavälist
elu
välja
suretada,
siis
palju
õnne
–
see
läheb
neil
suurepäraselt
korda.
Kui
nad
soovisid
aga
vastupidist,
siis
kahju
küll
–
läks
nagu
alati.
Praeguses
olukorras
on
meie
hetkel
veel
eksisteerivad
vallad
väga
õnnetus
seisus,
sest
peatselt
toimuvate
valimiste
tulemusena
nendest
piirkondadest
enam
ametlikke
kaasarääkijaid
kuigi
palju
laua
ümber
ei
pääse.
Seda
olukorda
tuleb
ja
seda
me
ka
tahaks
muuta.
Selleks
korraks
on
rong
läinud,
kuid
loodetavasti
ei
ole
elu
maal
veel
nelja
aasta
pärast
täielikult
välja surnud.
Samuti
teeb
muret
nii
riigi
kui
ka
kohalike
omavalitsuste
tasandil
nende
toimetamise
läbipaistvuse
puudumine.
Demokraatia
aga
kahjuks
pole
võimalik,
kui
demokraatidel,
ehk
siis
rahval,
puuduvad
korrektsed
algandmed,
et
teha
otsuseid,
mida
kaasa
anda
nende
poolt
valitud
täideviijatele.
Praegused
täideviijad
kardavad
rahvast
nagu
maru
tõbi
-
sed vett ja teevad kõik, et nendega suhtlemist võimalikult minimiseerida. Ka see olukord peab muutuma.
Me
elame
–
tahame
siis
seda
või
ei
–
informatsiooni
ülekülluse
ajastul.
Paraku
suurem
osa
sellest
informatsioonist
on
puhas
rämps,
mille
sisse
upuvad
väga
kergelt
ka
olulised,
igapäevaste
otsuste
tegemiseks
vajalikud
teadmised,
tuues
kaasa
inimeste
üha
süveneva
pinnapealisuse
koos
kõigi
sellest
tulenevate
probleemidega.
Ka
siin
annaks
juba
koha
-
like
omavalitsuste
tasandilt
alustades
–
riigist
rääkimata
–
väga
palju
ära
teha.
Jah
–
üht-teist
on
ka
tehtud,
mingeid
andmeid
kogutud,
kuid
ometegi
on
nad
liigendatud
ja
ei
toimi
ühtselt,
mis
omakorda
võimendabki
infomüra.
Samas
on korrektsed andmed tegelikult ainuke alusbaas, mille najal saaks teha tulemuslikke otsuseid.
Tõsi
–
laias
laastus
pole
me
ilmselt
kunagi
varem
elanud
nii
hästi
kui
praegu,
aga
ometegi
oleme
jõudnud
ajajärku
nii
riiklikul
kui
ka
kohalike
omavalitsuste
tasandil,
kus
olulised
asjad
lastakse
üle
jala,
aga
mitteoluliste
kallal
pusitakse
ennastunustavalt
kasvõi
veri
ninast
välja.
Ajajärku,
kus
ametnikutööd
tehakse
lihtsalt
kiretult
sellepärast,
et
linnukene
kirja
saada,
et
näidata
töötegemist,
selle
asemel,
et
teha
asju
parimal
ja
optimaalseimal
võimalikul
viisil.
Ja
kusjuures
optimaalne ei tähenda alati vähempakkumise võitmist.
Sellest
tulenevalt
on
meil
kaks
äärmuslikku
võimalust.
Kas
hoida
palgafondi
arvelt
kokku,
vähendades
ametnike
armeed
ja
lihtsalt
panna
järelejäänud
efektiivsemalt
tööle,
mis
lõppkokkuvõttes
tähendaks
aga
ikkagi
paigalseisu,
sest
sama
töö,
mida
siiamaani
tehtud,
saaks
tehtud
lihtsalt
väiksema
tööjõukuluga.
Teine
variant
on
elimineerida
kala
mädanev
pea
ja
panna
olemasolev
kooslus
efektiivsemalt
tööle,
mis
oleks
juba
edasiminek,
sest
olemasolevate
ressurssidega saaks saavutada rohkem. Ja loomulikult jääb nende kahe äärmuse vahele veel palju erinevaid võimalusi.
Tagasi
tulles
algul
mainitud
ääremaastumise
juurde,
on
meie
eesmärgiks
tulevase
Valga
valla
rahvastiku
suurenda
-
mine.
Kuid
selleks
ei
piisa
ainult
vallakeskusesse
promenaadi
ehitamisest,
kus
kallimaga
hää
käevangus
patseerida.
See
on
loomulikult
vajalik,
kuid
kohaliku
rahva
juurdekasvule
see
kuidagi
kaasa
ei
aita.
Pigem
toodab
uusi
kodanikke
suurlinnade jaoks, olles neile veel paremaks hääbuvaks kasvulavaks, kui praegu.
Ka
selles
osas
on
muudatused
võimalikud,
kuid
eeldavad
paraku
kordades
enamat
koostööd
vabariigi
valitsusega
ja
sellest
tulenevat
maakeeli
öelduna
„munade
olemasolu“
ning
jäära
põikpäisust,
mis
on
üks
suuremaid
visaduse
allikaid. Visadus omakorda – kui seda piisavalt jagub – peaks aga viima sihile.
Lõppkokkuvõttes
saame
me
lubada
vähemalt
ühte
–
me
tahaks
hea
seista
selle
eest,
et
mingeid
asju
tegema
määratud
ametkonnad
seda
ka
teeks
ja
teeniksid
rahva
huve,
mitte
ei
kindlusta
oma
mugavustsooni
ja
sellest
tulenevaid
hüvesid
teiste
ebamugavuste
arvelt.
Me
saame
lubada
ka
seda,
et
seisame
hea
selle
eest,
et
kaalutlev
ja
ettenägelik mõistus ei laseks võimutseda demagoogial ja populismil.
Saavutada
sellist
olukorda,
et
kõik
oleks
rahul,
pole
kunagi
võimalik,
kuid
head
ja
seadusekuulekad
inimesed
ei
pea
kannatama
skeemi
tajate
mahhinatsioonide
tõttu.
Selline
olukord
oleks
võimalik,
kui
me
kasutaks
loodusseadustest
tulenevat
ja
selget
talu
poja
loogikat
ning
julgeks
vastu
hakata
valitsevale
pinnapealisusele
ning
ringkaitses
olevatele
riigi- ja omavalitsus
pirukast toituvatele puukidele…
Seetõttu
hea
kaasvaldlane,
sõltub
ainult
Sinust,
kas
meist
saab
uues
loodavas
vallavolikogus
kaine
mõistuse
kaalukeel erakondade tagatubade mõttetutes ja eluolu pidurdavates vägikaikavedamistes.
5. - 8. OKTOOBER
EELHÄÄLETUS
Hääletamine
jaoskondades 1, 5,
6, 7, 8 kell
12:00 - 20:00.
5. - 11. OKTOOBER
E - HÄÄLETUS
Hääletamine algab
5. oktoobril kell
9:00 ja kestab kuni
11. oktoobrini kell
18:00.
9. - 11. OKTOOBER
EELHÄÄLETUS
Hääletamine kõigis
jaoskondades kell
12:00 - 20:00.
Toimub ka hääle-
tamine valija asuko-
has (vangla, haigla,
hoolekandeasutus).
15. OKTOOBER
VALIMISPÄEV
Hääletamine kõigis
jaoskondades kell
9:00 - 20:00.
Toimub ka kodus
hääletamine.
LUBADUSED?
VALIMISTOIMINGUD
MEIE TEESID NEILE, KES EI VIITSI ÜLEMIST PIKEMAT TEKSTI LUGEDA
Kohalik omavalitsus passiivsest tulusaajast aktiivseks tulusaajaks.
Vallavanem ja tema abid ei ole poliitkauplemise objektid.
Volikogus peab toimuma konstruktiivne arutelu, mitte erinevate erakondade marssalikepikeste vägikaikavedu.
Rohkem läbipaistvust ja infot valla juhtimisel, mis omakorda ehk annab võimaluse demokraatiale, mida hetkel
lihtsalt pole.
Maavalitsuse kadumisega ja valdade ühinemisega muutub väga raskeks, kuid mitte võimatuks missiooniks
ühistranspordi (vallasiseselt ehk isegi sõitjatele tasuta) korraldamine.
Paljulastelistele vallaperedele (4 ja enam last) vähemalt seitsmekohalise sõiduvahendi soetamistugi.
Plaanis olev Valga sünnitusosakonna sulgemine tuleb igal juhul ära hoida.
Kulunud ja kahjuks seniste valitsejate tõttu devalveerunud klišee, aga toetame ja soodustame kohalikke
ettevõtjaid. Ainult allhanke tegemine viib vähegi rammusama koore kogukonnast välja.
Riigiga dialoogi asumine meie piirkonnas pakutavate riigiteenuste madala kvaliteedi kompenseerimiseks.
Kuigi haldusreform võtab Valga linnalt linnaõigused, kinnitame Valga nime kaardile varasemast suuremalt ja
tugevamini.
Vallateenistuja eesmärk on olla kodanikule abiks, selle asemel et mugavalt etendada müüri, kuhu jõuetus vihas
peaga vastu joosta..